04 Februari 2009

HMT 329: Lagu Untukmu (Meet Uncle Hussain)




‘Lagu Untukmu’ yang dinyanyikan oleh kumpulan Meet Uncle Hussain mengisahkan tentang luahan hati seorang kekasih yang kecewa dengan sikap kekasih hatinya. Mereka mempunyai personaliti yang berbeza. Kekasihnya ingin beliau mengikut segala kehendaknya sehingga membuatkannya berasa tertekan. Beliau ingin melakukan sesuatu mengikut kehendak hatinya sendiri dan bukan dikawal oleh orang lain kerana beliau juga mempunyai hati dan perasaaan. Tiada apa yang dapat mengubati kelukaan hatinya dan tiada apa yang dapat mengubah dirinya kerana dia ingin menjadi dirinya sendiri. Disebabkan perbezaan antara diri mereka berdua menyebabkan mereka tidak mungkin akan bersatu. Maka, beliau telah mengalami tekanan perasaan dan meminta agar kekasihnya itu melepaskan dirinya kerana antara mereka sudah tidak sehaluan.


Lagu Untukmu

Tiada bintang
Dapat menerangkan hati yang telah dicelah
Bagaiku lumpuh tak mampu berdiri
Aku tetap begini
Takkan berubah kerna aku tetap aku
Dan lalu rindumu bukanlah aku

Bahagia kau dan fikiranmu
Berbeza
Kau dan juga aku
Dua hati yang tak mungkin bersatu

Apakah aku
Hanya boneka yang sering engkau mainkan
Yang dikawal oleh jari-jarimu
Ku punya hati dan perasaan pernahkah engkau fikirkan
Cukup cukup oh cukuplah

Tak faham tak faham
Tak dapat ku faham
Melayan sikapmu perawan
Berbeza-berbeza
Kau dan aku berbeza
Kita memang tak serupa
Bebaskan bebaskan
Kunci dilepaskan
Kita tidak sehaluan
Cukuplah sudahlah
Sampai di sini saja
Hubungan kita berdua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan